click click


بسم الله الرحمن الرحيم
Ya Allah,
Jadikanlah anak kami anak yang soleh dan solehah ya Allah. Yang menyejukkan mata kami memandangnya ya Allah. Jadikanlah anak kami ahli syurga ya Allah. Dorongkanlah hati mereka untuk melakukan amalan amalan yang membawa mereka ke syurga Mu ya Allah. Jauhkanlah hati mereka daripada melakukan amalan amalan yang membawa mereka ke neraka Mu ya Allah. Tetapkan lah hati mereka untuk menunaikan solat. Janganlah Kau melalaikan mereka dengan perkara perkara yang tidak berfaedah ya Allah.

Ya Allah,
Kami tidak mampu untuk mengawasi anak anak kami setiap waktu ya Allah. Kami serahkan anak kami untuk berada dibawah penjagaan Mu ketika mereka tidak bersama kami ya Allah. Gerakkanlah hati mereka untuk berada di tempat tempat yang Engkau redhai. Dan jauhilah mereka daripada berada di tempat tempat yang Engkau murkai.

Ya Allah,
Perkenankanlah doa doa kami ini. Kami memohon kepada Mu kerana Engkaulah tuhan kami. Kami meminta kepada Mu kerana Engkaulah yang menciptakan kami. Kami merayu kepada Mu kerana Engkaulah yang Maha Mengkabulkan doa doa kami ini. Jika Engkau tidak memakbulkan doa kami ini, siapa lagi yang akan memakbulkannya. Jika Kau tidak mendengar doa kami ini, siapa lagi yang akan mendengarnya.
Bantulah kami ya Allah. Ya Rahman. Ya Rabbul Alamin.
Daisypath Anniversary tickers

Daisypath Anniversary tickers

Lilypie - Personal pictureLilypie Second Birthday tickers Lilypie - Personal pictureLilypie First Birthday tickers
......................... ..........................

Sunday, March 11, 2012

20 minggu

copy dari BabyCenter Malaysia


Bayi anda berukuran lebih kurang 6.5 inci / 16.5 sentimeter dari mercu kepala hingga ke punggung dan terus-menerus menambahkan berat badannya. Satu lapisan bahan yang licik dan putih bergelar verniks kaseosa mula membalut bayi anda dan melindungi kulitnya semasa dia berendam lama dalam cecair amnion. Ianya juga akan menyenangkan pelahiran. Pada minggu ini, bayi lebih banyak menelan dan ini merupakan latihan yang baik untuk sistem pencernaannya. Setelah bayi anda menelan cecair amnion, badannya akan menyerapkan air yang terkandung di dalamnya dan menyalurkan selebihnya ke dalam usus besar.

Anda mungkin mahu mengikuti kelas antenatal jika anda belum lagi berbuat demikian. Samada anda ibu buat pertama kali atau hanya mahu mengulang kaji, anda akan mendapat manfaat apabila mengikuti kelas berstruktur. Apapun falsafah di sebaliknya, kelas antenatal boleh menyediakan anda bagi menghadapi semua kesukaran dan kesakitan kelahiran. Anda harus merancang untuk menamatkan kelas menjelang 37 minggu kehamilan, sebab pada masa itu anda dianggap sudah cukup bulan dan pelahiran boleh bermula bila-bila masa.

Berhati-hatilah dalam memastikan anda mendapat zat besi yang mencukupi. Bayi anda memerlukannya bagi pembuatan sel-sel darah merah, antara lain. Sebenarnya, adalah sukar untuk anda mendapatkan jumlah yang terlalu banyak dari makanan semata-mata, kecuali dengan memakan secara berlebihan. Makanan yang kaya dengan zat besi adalah antara lain, daging merah tanpa lemak, ikan, kekacang lentil, bayam dan bijirin yang diperkuatkan dengan zat besi. Lihatlah panduan makan secara baik kami untuk melengkapkan semua maklumat yang anda perlu ada.

............................................

20 mac nie next appointment dengan Klinik Kesihatan Seberang Takir(KKST)... berdebor nak tunggu ke next check up nie..setakat hingga ke hari nie, alhamdulillah.... berat dah semakin naik lepas makan vitamin dengan cara yang btol...sekarang memang berat 64.6 kg dah haaa...nie gambar latest..


haaaa....gemok kan...nie gambar mase kursus last week kat Ampang...hoho.....horrible, terrible...ekekekekeke.....

setakat ke hari nie jugak, result dari appointment yang lepas ( 21 Februari 2012 ), HB turun sket.. dari 13.6 ke 12.0..rase2 sebab tak makan vitamin pagi tu...hehe...luper... yang lain ok..alhamdulillah....

scan baby 26 Februari 2012 hari tu, baby ok...asik2 gerak tangan jea...time nie die duk baring..tak macam hari tu..duduk conggok..hoho...nakal baby mama nie... n skrang dah rase dah gerak-gerak...

hari tu siap papa kene cucuk lagi kat muka..haha...excited plek jea muke papa..huhu..tu lah...duk kate sangat ke baby..mama kate baby dah gerak takmo caye..kan dah kene..heheheh..skrang, dah nak dengo sokmo bay wat pe..hehe...

leni baby aktif...time mama bangun nak g kije, die dah bangun....dah gerak-gerak..time mama wat kije jabat, die duduk golek-golek lam perut nie...hoho....n setakat ke hari nie, tido malam mama masih tak terganggu sebab baby...mama suke...hehe......

ok lah...nak g makan jap..baby dah tendang-tendang dah..... adios amigos~~


1 comment:

  1. wahhh bagusnya ur hb...i dulu 10 je then skrg baru naik 11...hihi

    ReplyDelete

tQ :D