click click


بسم الله الرحمن الرحيم
Ya Allah,
Jadikanlah anak kami anak yang soleh dan solehah ya Allah. Yang menyejukkan mata kami memandangnya ya Allah. Jadikanlah anak kami ahli syurga ya Allah. Dorongkanlah hati mereka untuk melakukan amalan amalan yang membawa mereka ke syurga Mu ya Allah. Jauhkanlah hati mereka daripada melakukan amalan amalan yang membawa mereka ke neraka Mu ya Allah. Tetapkan lah hati mereka untuk menunaikan solat. Janganlah Kau melalaikan mereka dengan perkara perkara yang tidak berfaedah ya Allah.

Ya Allah,
Kami tidak mampu untuk mengawasi anak anak kami setiap waktu ya Allah. Kami serahkan anak kami untuk berada dibawah penjagaan Mu ketika mereka tidak bersama kami ya Allah. Gerakkanlah hati mereka untuk berada di tempat tempat yang Engkau redhai. Dan jauhilah mereka daripada berada di tempat tempat yang Engkau murkai.

Ya Allah,
Perkenankanlah doa doa kami ini. Kami memohon kepada Mu kerana Engkaulah tuhan kami. Kami meminta kepada Mu kerana Engkaulah yang menciptakan kami. Kami merayu kepada Mu kerana Engkaulah yang Maha Mengkabulkan doa doa kami ini. Jika Engkau tidak memakbulkan doa kami ini, siapa lagi yang akan memakbulkannya. Jika Kau tidak mendengar doa kami ini, siapa lagi yang akan mendengarnya.
Bantulah kami ya Allah. Ya Rahman. Ya Rabbul Alamin.
......................... ..........................

Monday, October 15, 2012

Gambang

helo..helo.. im back..hehe...
lame dop nulis.. sejak balik kursus, macam banyak kije la sket kan...
dah 3 minggu kursus ( 2 minggu outstation, 1 minggu di opis).. dengan kesihatan yang memberansangkan..saya mengambil keputusan untuk tarik semula cuti saya..

hehe...takpe..rugi 5 hari cuti tahunan, jimat 30 hari... ekonomik kan.. bleh beranak 5 orang..hehehe...

haaa...hari tu kan kursus kat gambang... habis kursus hari khamis.. so, hubby n family in laws nak mae amik..n dorg pon nak bermain air kat Gambang Waterpark.. so, lepas habis kerja..dorg bertolak ke Pahang..

saye? lepas habis exam (kursus tu penutup die exam).. terus la bertolak ke Hometay Gambang...

 Rumah Tamu Eyda Mazlan di Bukit Gambang

mintak tolong member hantarkan sebab rumahnyer dekat jea... kat depan persimpangan Gambang Waterpark tu jea... memang dekat....n bermulalah kisah yang menakutkan...jeng..jeng..jeng...

 lepas member saye tu hantar kat homestay, dorg gerak balik ke Terengganu.. so stay la sorang-sorang kat homestay tu..petang ok agi..sempat tido..kang bangun tengok tv..seb bek de subscribe internet daily.. so bleh la check FB thru fon... lepas maghrib, mulelah angin sepoi-sepoi bahase mae... dah le duk sorang..umah kosong.. belakang bukit... bleh dengar angin kuat gile..bunyi macam halusssss gitu.....mule dah debo nie... kol hubby..die kate on da way lagi... duk lam blek tak kene.. duk luar pasang tv kuat-kuat... sekali.... pang~~~~

bunyi nape? bukan bunyi cermin pecah or bunyi orang kene lempang yea...
bunyi suis jettak..hahaha..suis tertendang.. blackout...hwaaaaa... gelap gileww...dah la duk sorang-sorang..... kol hubby lagi.... die kate baru masuk hiway....huuu...padan doh...dah le gelap....gelap gelita ok... hujan lebat gilew... angin lagi kuat.....takoottt...

pastu hubby kol, suh bukak suis tu..alhamdulillah... terang semula umah.....
tapi.... tak lame lepas tu..suis tertendang semula......
hmm..malas la nak on balik... suluh pakai hengpong jea...

tak lame lepas hujan rede, baru on suis.. n tak lame lepas tu, hubby pon sampai.....

bile hubby sampai, baby plak wat muke blur bile jumpe saya... ye la... dah tak jumpe 2 minggu.. asim buat muke blur jea.. sedih btol.... tp time nyusu, pandai plak menyondol cari kilang.. aiyoo..anak nie....

esoknyer.... g berjimba la kat Gambang Waterpark... scroll down for some picture yaaa....







 sekian....
next trip will be in November... nak berjimba ke Perak plak.... :D