click click


بسم الله الرحمن الرحيم
Ya Allah,
Jadikanlah anak kami anak yang soleh dan solehah ya Allah. Yang menyejukkan mata kami memandangnya ya Allah. Jadikanlah anak kami ahli syurga ya Allah. Dorongkanlah hati mereka untuk melakukan amalan amalan yang membawa mereka ke syurga Mu ya Allah. Jauhkanlah hati mereka daripada melakukan amalan amalan yang membawa mereka ke neraka Mu ya Allah. Tetapkan lah hati mereka untuk menunaikan solat. Janganlah Kau melalaikan mereka dengan perkara perkara yang tidak berfaedah ya Allah.

Ya Allah,
Kami tidak mampu untuk mengawasi anak anak kami setiap waktu ya Allah. Kami serahkan anak kami untuk berada dibawah penjagaan Mu ketika mereka tidak bersama kami ya Allah. Gerakkanlah hati mereka untuk berada di tempat tempat yang Engkau redhai. Dan jauhilah mereka daripada berada di tempat tempat yang Engkau murkai.

Ya Allah,
Perkenankanlah doa doa kami ini. Kami memohon kepada Mu kerana Engkaulah tuhan kami. Kami meminta kepada Mu kerana Engkaulah yang menciptakan kami. Kami merayu kepada Mu kerana Engkaulah yang Maha Mengkabulkan doa doa kami ini. Jika Engkau tidak memakbulkan doa kami ini, siapa lagi yang akan memakbulkannya. Jika Kau tidak mendengar doa kami ini, siapa lagi yang akan mendengarnya.
Bantulah kami ya Allah. Ya Rahman. Ya Rabbul Alamin.
......................... ..........................

Tuesday, December 31, 2013

last entry of 2013

assalamualikum wbt.. salam semua readers..

hari nie just nak tulis short entry.. well.. blog bersawang kate laki kite...
 for last entry.. nak recap balik ape dah berlaku sepanjang tahun..

hmm..well..

kije..
ok..tukar bos lain n pengurusan pon lain.. takde la kije berat sgt mcm dlu.. maybe sebab pregnant kan..
cuti sampai tahun depan sebab bersalin..

family..
alhamdulillah..selamat melahirkan baby cute miut.. nur azzahra adzira pada 8 oktober 2013..
life..nothing spesel.. just best sbb dapat cuti lame jage anak..
dapat g short vacation ke usj and putrajaya.. g tolong kak mindah barang.. she coming back to trg for good.. alhamdulillah.. ade orang jage mama kan..

anak-anak..
asim br baik demam.. demam nak bercakap kot..asik membebel jea nie..
dan azzahra lak dah selamat disunatkan on 29/12/2013 di klinik ummu ain.. dengar cam seriau.. tp ok la.. kejap je nanges.. same dgn abang asim jugak.. KUAT..
azzahra dah boleh meniarap.. hmm.. laju jugak la kalo dibandingkan dengan abg asim dlu.

nie entry awal tahun hari tu.. http://cik-iey.blogspot.com/2013/01/azam-2013.html.. amik petikan sket..

" n for azam 2013.. what i want to achieve are :


  • nak jadi isteri solehah yang dengar kate, yang tak melawan, yang jurruh untuk suami tercinta
  • nak capat semua impian yang kami telah angankan bersama:
    • menyediakan semua keperluan yang terbaik untuk anak kami, Asim
    • memiliki rumah sendiri
    • zero hutang
    • mengurus kewangan dengan lebih efisen
    • baby baru (girl maybe)
  • memasak sendiri untuk anak dan keluarga
  • dapat travel oversea (berangan)
  • dapat memiliki semua barang yang dihajati dengan duit sendiri "

so.. almost all la tercapai..
rumah dah sign kontrak.. cume blom dapat tahu lagi start buat bile.. 
zero hutang.. masih ke arah itu...
baby girl dah dapt..
menguruskan kewangan dengan lebih efisien.. telah apply sejak pindah duk umah sewa in June.. n masih menambahbaik lagi..
dah start masak sendiri..alhamdulillah..pon sejak duk umah sendiri..
oversea..blom lagi...
barang dengan duit sendiri.. ade la tambahan wardrobe sket kan.. ok la..mekap pon dah dibeli dengan duit sdri.. kire ok dan boleh ditambahbaik lagi...

ape lak azam tahun 2014?

  • nak hengpong baru.. hahaha... 
nie koya saje2..esok la sambung entry baru.. anak dah nanges.. nak nenen... tata