click click


بسم الله الرحمن الرحيم
Ya Allah,
Jadikanlah anak kami anak yang soleh dan solehah ya Allah. Yang menyejukkan mata kami memandangnya ya Allah. Jadikanlah anak kami ahli syurga ya Allah. Dorongkanlah hati mereka untuk melakukan amalan amalan yang membawa mereka ke syurga Mu ya Allah. Jauhkanlah hati mereka daripada melakukan amalan amalan yang membawa mereka ke neraka Mu ya Allah. Tetapkan lah hati mereka untuk menunaikan solat. Janganlah Kau melalaikan mereka dengan perkara perkara yang tidak berfaedah ya Allah.

Ya Allah,
Kami tidak mampu untuk mengawasi anak anak kami setiap waktu ya Allah. Kami serahkan anak kami untuk berada dibawah penjagaan Mu ketika mereka tidak bersama kami ya Allah. Gerakkanlah hati mereka untuk berada di tempat tempat yang Engkau redhai. Dan jauhilah mereka daripada berada di tempat tempat yang Engkau murkai.

Ya Allah,
Perkenankanlah doa doa kami ini. Kami memohon kepada Mu kerana Engkaulah tuhan kami. Kami meminta kepada Mu kerana Engkaulah yang menciptakan kami. Kami merayu kepada Mu kerana Engkaulah yang Maha Mengkabulkan doa doa kami ini. Jika Engkau tidak memakbulkan doa kami ini, siapa lagi yang akan memakbulkannya. Jika Kau tidak mendengar doa kami ini, siapa lagi yang akan mendengarnya.
Bantulah kami ya Allah. Ya Rahman. Ya Rabbul Alamin.
Daisypath Anniversary tickers

Daisypath Anniversary tickers

Lilypie - Personal pictureLilypie Second Birthday tickers Lilypie - Personal pictureLilypie First Birthday tickers
......................... ..........................

Sunday, April 29, 2012

Sonsang


berdebar..runsing..

hanya Allah paham perasaan e skarang nie.. smalam scan baby, baby masih sonsang... minggu nie dah nak masuk 30 minggu.. dr suh cek balik lagi 3 minggu... nie dengan Dr. panel.. memang everytime scan dengan die, nie kali ke-3 tak silap..memang baby duk sonsang.. tak tahu lah baby nie suke bergurau dengan Dr. Ana nie ke ataupon else... yang masalah problemnyer, baby E nie sulung.. takde pengalaman lagi nak teran-teran.. dan memang Dr. akan suggest Czer if baby masih sonsang masa dekat nak bersalin nanti..(minta jauh~~)..

papanye dah merajuk sebab tak tahu jantina baby haaa..kate baby nak menyorok dengan die...lansung tak cakap dengan baby sejak semalam..sian anak mama...

appointment dengan Dr. klinik kesihatan lagi 2 minggu...minta-minta lah baby dah berpusing time scan dengan Dr. KK time tu.. (amin~~)

appointment dengan Dr. di Klinik Kesihatan disebabkan oleh kelebihan 1 kg berat... berat semasa, taknak timbang sebab takot.. until now, makan pon takut..takut naik timbang lagi..
sian baby mama kan..

misi kate mungkin kene minum air gula lagi sekali... papehal pon, jumpe Dr. dulu tengok camne...

mama dah tepon tok sedara kat kg.. die suh balik untuk pusing baby n urut..
( tok sedare nie bidan kampung)

mungkin 1 Mei nie pegi kot..kalo takde pape hal...


tadi meluah perasaan kat group.. ade sorang kakak nie suggest amalan nie...
memang akan right away praktik..


ya Allah..pusingkan babyku... 
sesungguhnya, aku mahu melahirkan normal..
( kita hanya merancang..Sesungguhnya Allah maha mengetahui..)
mood : susah hati (T_T)

8 comments:

  1. dear....i sampai 34w hari tu baby still songsang...tp alhamdulillah ms 35w until now (almost 39w), baby dah engage...bykkan bercakap dgn baby & pujuk baby, insyaAllah nanti dia pusing la tu :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. oo...masih di sini ye nana..ingatkan dah terberanak..hehe...bimbang jugak nie...otak pk macam2..

      Delete
  2. jangan susah hati dear nanti stress pulak. amalkan ayat2 yg akak tu share k.. mudah-mudahan membuahkan hasil. pernah jugak baca, selalu pasang ngaji kat baby..letak earphone kat bawah. nanti dia pusing insyaallah :)

    ReplyDelete
  3. Saya tak kenal pun awak. Tapi saya pun sgt2 lah risau, bayi masih tak masuk laluan. Ini kehamilan ke-2 saya. Yg pertama dulu (Mei 2010) pun saya kena ceasarian sbb baby distress walaupun bb dah ada dilaluan, tapi bukaan masih kecil dan kebetulan ada placenta abruption (uri lekang) pula. So kena emergency ceasarian.

    Now saya dah 36 minggu tapi bb still boleh gerak2 n takmo masuk laluan juga. Dr dah remind next monday chekup 7 may kalau keadaan masih sama, i kene operate juga la jawabnya.

    Hanya Allah tahu perasaan sedihnya saya tidak boleh melahirkan secara semulajadi, apatah lagi ini bakal menjadi yang ke-2. Maksudnya, kehamilan seterusnya ke-3 dsb (jika ada rezeki lagi)... memang kena ceasarian... :(

    ReplyDelete
    Replies
    1. oo..bimbang gak nie sis..

      sis dah ade pengalaman gitu..
      orang kate kato czer tak leh beranak ramai2 kan?
      hurm.. saye pon doakan sis juga..semoga baby sis ok n sis dipermudahkan sumer~~

      Delete
  4. sabar ye e..mudah2an semua nye baik :) eh, ade dop buah tin?

    ReplyDelete
    Replies
    1. amin..e duk debo nie..hehe

      buah tin adop..cik abg kite dop beli pon makanan2 tu..sumer mok tue hok beli...

      Delete

tQ :D