click click


بسم الله الرحمن الرحيم
Ya Allah,
Jadikanlah anak kami anak yang soleh dan solehah ya Allah. Yang menyejukkan mata kami memandangnya ya Allah. Jadikanlah anak kami ahli syurga ya Allah. Dorongkanlah hati mereka untuk melakukan amalan amalan yang membawa mereka ke syurga Mu ya Allah. Jauhkanlah hati mereka daripada melakukan amalan amalan yang membawa mereka ke neraka Mu ya Allah. Tetapkan lah hati mereka untuk menunaikan solat. Janganlah Kau melalaikan mereka dengan perkara perkara yang tidak berfaedah ya Allah.

Ya Allah,
Kami tidak mampu untuk mengawasi anak anak kami setiap waktu ya Allah. Kami serahkan anak kami untuk berada dibawah penjagaan Mu ketika mereka tidak bersama kami ya Allah. Gerakkanlah hati mereka untuk berada di tempat tempat yang Engkau redhai. Dan jauhilah mereka daripada berada di tempat tempat yang Engkau murkai.

Ya Allah,
Perkenankanlah doa doa kami ini. Kami memohon kepada Mu kerana Engkaulah tuhan kami. Kami meminta kepada Mu kerana Engkaulah yang menciptakan kami. Kami merayu kepada Mu kerana Engkaulah yang Maha Mengkabulkan doa doa kami ini. Jika Engkau tidak memakbulkan doa kami ini, siapa lagi yang akan memakbulkannya. Jika Kau tidak mendengar doa kami ini, siapa lagi yang akan mendengarnya.
Bantulah kami ya Allah. Ya Rahman. Ya Rabbul Alamin.
Daisypath Anniversary tickers

Daisypath Anniversary tickers

Lilypie - Personal pictureLilypie Second Birthday tickers Lilypie - Personal pictureLilypie First Birthday tickers
......................... ..........................

Monday, August 8, 2011

puasa pertama

wahh..tajuk macam baru blajo berpuase..hikhik..bukan gitu..
no no no...sebenarnya puase sebagai seorang isteri..hehe...

first day Ramadhan as husband and wife....

sebab kami masih tinggal bersama famili kami, maka saye dengan otomatisnya tak perlu masak...(i like~~)..kekeke..bukan pandai sangat masak pon kan....tapi untuk juadah berbuka, harus dan wajiblah membantu di dapur kan...

first week Ramadhan di Pulau Rusa...seronok sebab umah die ade adik-adik dan sepupu..meriah lah time berbuka n bersahur kan...mase sahur, mak mertue takde lah masak heavy dishes kan..cume goeng mende simple2 jea....boleh lah mengisi perut sehingga waktu berbuka nanti...

1 day, 2 day, 3 day, 4 day puase...mabeles.....hari-hari g bazar dengan hubby...hubby suke air tebu..so hampir hari-harilah minum air tebu...n aku lak cam bese..bile pose jea wajib makan agar tembikai..nyumnyum...n wajib ade........

MINUTE MAID TROPIKAL
(thanx hubby coz sokmo belikan air minute maid untuk i yea :D)

5 day puase..mencabar sungguh..sebab hari khamis malam jumaat tu kuo dating gilew2 dengan hubby, sampai umah kol 2 pagi....hasilnye...jengjengjeng..

DOP KEJUT SAHUR!!

alamak..gane nak wat..dengan dop mam vitamin, ubat n so on?debo doh...seharian pada hari kelima puase, melepek macam kain buruk..dop rok chetong wess....gilew ah..serik amo balik lewat oh....dop rok dop sahur....nyesal dop supper dengan hubby tadi..kononnyer jage body lah..(jage lah sangat kan)..namun masih dapat menyempurnakan puase dengan jayanya..alhamdulillah..

6 day puase, berbuka di rumah sedaranye...sesi taaruf lah secara kecil-kecilan...n sebab takde air lain dihidangkan,so aku minum air tebu yang dah lame aku tak minum n rasenye ENAK SEKALI DONG....best3~~

hari seterusnya puasa iaitu 7 dan 8 berbuka n bermalam di Teluk Ketapang pule... hari ke 7 puasa...sahur ok..tepat masanya..tapi bleh plak terkejut nak g kije kol 7.30 pagi..omaigoaatt....gilew ah..seb bek hubby nie speeder....sempat lah punch card before 8...nampaknyer kene cari jalan penyelesaian untuk bangun awal lah...due-due nie hantu tido dekpon..

hari puase ke-8....nak makan ape lak hari nie yea?? hurm~~~